Технології
Інструменти
Шрифт
  • Font Size
  • Default

Експеримент вартістю $8 млрд підходить до кінця. Microsoft, що обіцяла в 2010 році перевернути ринок мобільного зв'язку, тихенько розпродала мобільні активи, включаючи легендарний бренд Nokia, і скоротила тисячі співробітників.

Попри всю симпатію, яку багато експертів роками висловлювали щодо Windows Phone, від неї ніхто вже не чекав дива. Про це пише Новое Время.

Але і такого безславного кінця теж не передбачав ніхто.

Епопея, яка тривала шість років, обернулася катастрофічним фіаско. Вклавши $8 млрд у спробу зайняти гідне місце на ринку смартфонів, Microsoft зрештою капітулює.

Минулого тижня була продана Nokia разом з в'єтнамським заводом, на якому збиралися до недавнього часу телефони під цим брендом.

А тепер Microsoft і зовсім розпрощалася зі своїм мобільним підрозділом. 1850 співробітників будуть скорочені в процесі "оптимізації" підрозділу смартфонів.

У заяві, яку з цього приводу зробив глава Microsoft Сатья Наделла, зокрема, сказано, що компанія буде і далі "займатися інноваціями на мобільних пристроях і розвитком хмарних сервісів на всіх мобільних платформах".

У перекладі з маркетингової мови на людську це означає, що компанія робить ставку на просування своїх сервісів на iOS і Android.

Ця історія почалася в далекому 2007 році, коли глава Microsoft Стів Баллмер публічно висміяв тільки що представлений iPhone компанії Apple. "Це найдорожчий телефон у світі, і він не цікавий бізнес-користувачам, адже у нього немає апаратної клавіатури, на ньому складно набирати email", - заявив Баллмер.

Він помилявся.

У наступні кілька років iPhone, пережив пару інкарнацій (3G, 3GS), став де-факто стандартом в мобільній індустрії, перевернувши уявлення про смартфонах.

Ринок змінився.

На горизонті замаячив Google зі своїм Android. А дві домінуючі до того мобільні платформи Symbian, яку найбільше підтримувала фінська Nokia і Windows Mobile - дітище Стіва Баллмера, почали стрімко втрачати популярність.

На початку 2010 року Microsoft заявила про "перезавантаження" мобільного Windows.

Світу був представлений Windows Phone - мрія Стіва Баллмера про ідеальний телефон. Система мала небагато спільного з попередницею. Подібно до першого iPhone в ній навіть не було багатозадачності. І, до речі, апаратної клавіатури.

Зате у неї була підтримка сервісів Microsoft і унікальний плоскопанельний екран з "плиточками".

Виробництвом перших моделей на Windows Phone займалися HTC і Samsung. А потім підключилася Nokia.

Фінську компанію, яка переживала не найкращі часи, до того часу вже очолив виходець з Microsoft Стівен Елоп.

Він прийняв рішення поховати Symbian, припинити розробку власної платформи Meego і замість неї перейти на Windows Phone.

Незабаром Nokia стала ключовим виробником смартфонів на Windows Phone зі своєю лінійкою Lumia, а потім - і зовсім основним партнером Microsoft.

Це було помилкою.

Як для самої Nokia, так і для Microsoft.

Багато аналітиків вважали, що для Nokia єдино правильним кроком було б стрибнути в останній вагон стрімкого локомотива під назвою Android, як це зробили, приміром, Sony і LG.

Що стосується Microsoft, то її першою помилкою з Nokia було рішення зробити фінську компанію своїм пріоритетним партнером у мобільному бізнесі.

Це не сподобалося Samsung і HTC. А сваритися з ними було небезпечно - обидві компанії на той момент також активно випускали смартфони на конкуруючій платформі Android.

Розчарувавшись в Microsoft обидві компанії повністю пішли в обійми Google.

Microsoft залишився в парі з Nokia проти всього світу. Більше мрію Баллмера не поділяв ніхто.

В якийсь момент здавалося, що з цього щось вийде. Частка Windows Phone на ринку смартфонів у 2012-2013 рр навіть досягала 3-4%. А в деяких країнах - до 10%.

Сама система трохи подорослішала і стала отримувати цілком позитивні оцінки оглядачів. Правда, вони нарікали на те, що Windows Phone розвиваеться занадто повільно і в цілому Microsoft з нею сильно запізнилася.

І iOS і Android пішли в різкий відрив і по функціональності, так і за кількістю доступних додатків. Незалежних розробників - а саме вони наповнюють App Store і Google Play - було складно переконати в тому, що вони повинні розробляти ще й третю версію своїх програм для малопопулярною Windows Phone.

У 2014 році Microsoft лише погіршила становище, витративши $7,1 млрд на купівлю Nokia і перетворення колись легендарної компанії в свій мобільний підрозділ.

Ця угода нічого не принесла обом сторонам.

Частка Windows Phone на світовому ринку стрімко скорочувалася, опустившись до кінця 2015 року до рівня статистичної похибки. Аналітики називали це катастрофою.

Попутно в Microsoft почали готуватися до перепродажу Nokia. Останні моделі Lumia виходили вже під брендом Microsoft, а не Nokia. А саму платформу перейменували в Windows Mobile, спробувавши зробити її новою основною "фішкою" сумісність додатків з десктопними.

Як раніше писало НВ, минулого тижня Microsoft продав бренд Nokia фінської компанії HMD Global і тайваньському виробнику Foxconn.

Сума угоди склала нікчемні $350 млн.

Враховуючи все списання збитків, можна підвести підсумок, що експеримент з Nokia обійшовся Microsoft в $8 млрд, підводять підсумок експерти.

Можливо, у Microsoft просто не було іншого виходу, міркують вони, оскільки Nokia до 2014 року вже виробляла 90% всіх "виндовсфонов", і за чутками, збиралася йти на Android. Але як би там не було, рішення Microsoft принесло лише одні збитки.

Тепер настала черга зрубати ще один сук.

Підрозділ, що займався розробкою і випуском смартфонів, згортається.

1850 співробітників Microsoft залишаться без роботи, включаючи 1350 осіб, які працювали в Microsoft Mobile у Фінляндії - останній осколок легендарної Nokia.

Американським журналістам вдалося отримати доступ до внутрішнього меморандуму, який розіслав віце-президент підрозділу Windows і мобільних пристроїв Microsoft Террі Майєрсон своїм підлеглим.

У ньому сказано, що компанія буде працювати на мобільному ринку. Але немає жодної згадки про те, що компанія буде випускати власні смартфони.

Таким чином, поки немає підтверджень чутками про запуск власної лінійки Surface Phone, чутки про яку ходять вже більше року.

Вторгнення на мобільний ринок з власними пристроями було ідеєю Стіва Баллмера, а новий глава компанії Надья Сателла завжди обтяжувався цим напрямом бізнесу, відзначають аналітики.

Зате останнім часом Microsoft вельми активно оновлює і розвиває свої додатки для iOS і Android. В першу чергу це програми для роботи з офісними додатками, корпоративною поштою та хмарними сервісами компанії.

Простіше кажучи, Microsoft робить ставку на свій останній козир - лояльність з боку корпоративних клієнтів, для яких магічні слова Word, Excel, Outlook досі значать багато.

З мрією про мобільного Windows покінчено. Швидше за все, назавжди.